loading...
آرسنالی
میلاد بهمنی بازدید : 54 دوشنبه 17 شهریور 1393 نظرات (0)

"اگر عشق خود به فوتبال را از دست می دادم، حالا دیگر اینجا نبودم."

 

برای بسیاری از هواداران، دیدار مقابل نوریچ در ماه می یک بازی کاملا عادی بود. جایگاه چهارمی آرسنال از قبل تثبیت شده بود و همه نگاه ها به بازی هفته بعد در فینال جام حذفی دوخته شده بود.

اما برای ابو دیابی، آن بازی در ورزشگاه کارو رود فوق العاده مهم بود. 11 می 2014 مصادف با تولد 28 سالگی وی بود اما مهم تر از همه، او 14 ماه بعد از آسیب زانوی خود بار دیگر برای تیم اصلی آرسنال به میدان رفت. ابو دقیقه 74 به عنوان یار تعویضی جای توماس روسیچکی را گرفت، در حالی که آرسنال پیش از آن با 2 گل از حریف پیش بود.

آن روز پایان دوره آسیب دیدگی بود، سفری طولانی برای مرد فرانسوی که در پایان فصل 2012/13 رباط صلیبی خود را تحت عمل جراحی قرار داده بود. دوره بهبودی او آهسته و پیوسته بود زیرا قبل از آن نیز با آسیب دیگری در پای خود داشت.

از زمان انتقال خود به آرسنال در ژانویه 2006 که مصادف با ورود تئو والکات و امانوئل ادبایور به تیم بود، بیشتر از انچه می توانست با بدشانسی روبور شد. او در طول 8 سال و نیم گذشته 179 بازی برای آرسنال انجام داد و در میان انها عملکردهای چشم نواز بسیاری وجود دارد که حتی غیبت او را پر رنگ تر می کند.

اما با وجود اینکه سال های اوج حرفه او همچنان پیش رویش قرار دارد، ابو قصد ندارد در گذشته باقی بماند. یک سال سخت کوشی و پشتکار در کانر اوست و وی اکنون می خواهد پاداش این تلاش را دریافت کند.

ابو، به ما بگو در بازگشت مقابل نوریچ سیتی چه احساسی داشتی


احساس فوق العاده ای بود زیرا برای مدتی طولانی منتظر این لحظه بودم. در دوران بهبودی خود به سختی کار کردم تا بازگردم و بازی کنم بنابراین واقعا خوشحال بودم. آن روز تولد من بود و با استقبال فوق العاده ای از سوی هواداران روبرو شدم بنابراین برایم فراموش نشدنی است.

آیا هدف شما این بود که پیش از پایان فصل به ترکیب بازگردید؟


بله، حداقل می خواستم بازی کنم و در یک دیدار حضور داشته باشم. اما این کار برایم یک دستاورد بود بنابراین واقعا از این بابت خوشحال بودم.

از ماه مارچ گذشته بازی نکردید، قبل از بازگشت خود مضطرب بودید؟


نه، نه واقعا. واضح است که وقتی برای مدتی طولانی خارج از ترکیب هستید، پیشاپیش کمی مضطرب هستید اما در نهایت وقتی به زمین آمدم همه چیز خوب پیش رفت. هیچ احساس دردی وجود نداشت، احساس فوق العاده ای داشتم.

این مساله باید یک آسودگی خاطر برای شما باشد. آیا این بزرگ ترین مانع بود؟


البته، این مساله به شما اعتماد به نفس می دهد و وقتی می دوید و احساس شادابی می کنید، به این فکر می کنید که "بسیار خب، احساس خوبی دارم" اکنون می توانم پیش بروم و بازی های بیشتری انجام دهم.

پس، بعد از آن بازی که 28 ساله شدید جشن گرفتید؟


نه، واقعا کار خاصی انجام ندادم. خوشحال بودم که بازگشتم اما اکنون تنها می خواهم به آینده نگاه کنم.

سال گذشته باید دوره های وجود داشته باشد که بازگشت شما طولانی تر به نظر می رسید


بله اما تنها فکر می کردم که آن زمان سر می رسد. مهمترین چیز این بود که بجای اینکه تاریخی را تنظیم کنم، آماده بازگردم و هیچ مشکلی نداشته باشم. بیشتر روی این جنبه متمرکز بودم اما تنها خوشحال بودم که بازگشتم و اکنون احساس خوبی دارم.

آیا آرسن ونگر به شما گفت که برنامه ای برای بازگرداندن شما قبل از پایان فصل دارد؟


نه، او چیزی به من نگفت. یک هفته قبل از آن در دیدار مقابل وست برومویچ در ورزشگاه امارات روی نیمکت بودم بنابراین باز فرقی نداشت. اما مقابل نوریچ او تنها به من گفت بلند شو و خود را گرم کن و سپس به من گفت وارد زمین شوم که عالی بود.

کار بعد از دیدار با نوریچ چطور پیش رفت؟ پیش فصل چطور بود؟


برنامه این بود که در تمام طول تابستان کار کنم. بعد از بازی با نوریچ 3 هفته استراحت داشتم و سپس باز هم کار را شروع کردم و به فرانسه بازگشتم. بر روی تقویت توان فیزیکی و استحکام بدنی خود کار کردم و کار خوب پیش رفت، احساس خوبی دارم و اکنون با مابقی تیم بطور عادی تمرین می کنم. تنها بسیار خوشحالم که بازگشته ام و می خواهم به سختی کار کنم تا به سطح مناسبی برسم. بی صبرانه به دنبال تجربه یک فصل موفق هستم.

آماده سازی این فصل در مقایسه با فصول قبل چطور بود؟

 

آیا آسیب دیدگی نوع آماده سازی شما را عوض کرد؟


می خواهم بگویم متفاوت است زیرا برای یک سال خارج از ترکیب بودم و می خواستم قوی بازگردم بنابراین پیش فصل امسال برایم بسیار مهم بود. هر کاری انجام می دهم تا مطمئن شوم می توانم بخشی از ترکیب باشم. وقتی دوره پیش فصل را از دست می دهید، بعد از آن اوضاع سخت می شود بنابراین تمرکز اصلی من روی تکمیل فرایند آماده سازی است و آنوقت می توانم به سطحی که در آن هستم نگاه کنم و امیدوارم بار دیگر بازی کنم.

روحیه مثبت شما بازتابی از ذهنیت حال حاضر تیم است.

 

فکر می کنید حالا که دوره بی جامی ها تمام شده، تیم فصل را با فشار کمتری آغاز می کند؟


اینطور فکر می کنم، حالا همه ما درک کرده ایم که می توانیم به دستاوردی برسیم. در گذشته بدون اینکه عنوانی بدست بیاوریم فوتبال خوبی انجام می دادیم. سال گذشته قهرمان جام حذفی شدیم و حالا درک کرده ایم می توانیم این کار را انجام دهیم، می توانیم آن قدم نهایی را برداریم. فکر می کنم این ماجراجوبی جدیدی برای باشگاه است، یک شروع تازه. درک کردیم که می توانیم جامی را بالای سر ببریم و وقتی یک بار این کار را انجام دهید، چیزهای بیشتر می خواهید. فکر می کنم با چنین ذهنیتی فصل را شروع می کنیم.

آیا در دیدار فینال جام حذفی در ومبلی بودید؟


بله، با خانواده و دوستانم. حتی وقتی 2 - 0 عقب افتادیم، می دانستیم که بازیکنان خوبی داریم و می توانیم بازگردیم، خصوصا چون خیلی زود گل خوردیم. همه چیز به زمان باز می گشت و احساس موجود باورنکردنی بود، حتی روز بعد از آن در اتوبوس. برای هواداران و بازیکنان عالی بود. اکنون ذهنیت قهرمانی در تیم وجود دارد بنابراین نیاز داریم روی آن تکیه کنیم و این فصل در این مسیر پیش برویم.

رابطه نزدیکی با یایا سانوگو دارید و باید از سهمی که در دیدار فینال داشت خوشحال باشید.

 

فکر می کنید او می تواند چه چیزی را در این فصل برای تیم به ارمغان بیاورد؟


یایا کسی است که توانایی فوق العاده ای دارد و اکنون تنها نیاز دارد روی استعداد خود کار کند. مطمئنم او به مهره بزرگی برای تیم تبدیل می شود.

یایا گفته از زمان ورودش به باشگاه کمک زیادی به او کرده اید.

 

رابطه خوب و پیشینه مشترکی دارید، اینطور نیست؟


بله، او به نوعی مانند برادر من است. استعداد فوق العاده ای دارد. هر روز به او می گویم که نیاز دارد کار کند تا استعداد خود را بیشتر کرده و مطمئنم که می تواند چیز جدیدی را به تیم اضافه کند. اولین بازی او در لیگ قهرمانان مقابل بایرن را دیدم و فکر می کنم واقعا خوب کار کرد. هرگز آسان نیست که به انگلستان بیایید اما به محض اینکه با ریتم موجود هماهنگ شود، عالی کار می کند. او آینده فوق العاده ای دارد، تنها نیاز دارد به گل اول برسد. اما می توانید در جریان بازی ها ببینید که فرصت هایی بدست می آورد و باید گفت به سختی تلاش می کند. می توانستید در جام حذفی ببینید که او تفاوت ایجاد کرد.

در مورد حضور فراسنه در جام جهانی چه فکر می کنید؟

 

تا قبل از بازی با آلمان همه چیز خوب به نظر می رسید.


فکر می کنم آنها واقعا خوب کار کردند. هدف رسیدن به یک چهارم نهایی بود و انها این کار را انجام دادند. نمایشی که ارائه کردند واقعا خوب بود. شاید برخی بگویند گروه زیاد قدرتمندی نبود اما آنها در روشی خوب تمام بازی ها را برنده شدند. این چیزی است که از یک تیم خوب انتظار دارید. فکر می کنم برای اینده بسیار خوب است. مردم فرانسه واقعا خوشحال بودند. در سال 2010 تجربه بدی داشتیم بنابراین خیلی چیزها باید تغییر می کرد، مانند تصویری که از تیم وجود دارد و روشی که تیم بازی می کند. فکر می کنم دیدیه دشام خیلی خوب کار کرد.

احتمالا هنوز هم جاه طلبی بازگشت به تیم ملی را نیز دارید؟


البته، هنوز جوان هستم و رقابت های قهرمانی اروپا 2016 در فرانسه است. قطعا می خواهم بخشی از آن باشم. بعد از اینکه مصدوم شدم دشام با من صحبت کرد اما از آن به بعد باهم حرف نزدیم.

شاید به نظر مدت ها قبل باشد اما شما در رقابت های انتخابی برای فرانسه بازی کردید.


بله، آخرین بازی من برای فرانسه در دیدار نخست دور گروهی مقابل فنلاند بود. 1 - 0 برنده شدیم و من تنها گل بازی را به ثمر رساندم. پس کمک کردم به جام جهانی برسند!

اکنون در مورد تیم چه فکر می کنید و چه پستی در ترکیب اصلی دارید؟


این حقیقت دارد که خط میانی بسیار خوبی داریم اما تنها بر روی خودم متمرکز هستم و سعی می کنم بار دیگر به بهترین سطح برسم. آنقوت فکر می کنم در هر پستی می توانم کار کنم.

امسال در سطح باشگاهی چه هدفی دارید؟ آیا هدفی خاصی وجود دارد؟


نه،هدف من این است که آماده باشم، این مبنای کار است. سپس می خواهم تا جای ممکن بازی کنم. هیچ عدد و رقمی در ذهن ندارم. تنها می خواهم تمرین کنم، سخت کار کنم تا بازی کنم. تنها می خواهم بازی کنم. نیاز دارم سخت کار کنم، به بهترین سطح خود برسم و سپس خواهیم دید چه می شود.

با توجه به تجربیات اخیر خود، رویکر شما برای فصل جدید چگونه است؟


خب، ذهنیت من از اشتیاق من سرچشمه می گیرد. انگیزه دارم که وقتی در دوره های بدی حضور دارم، مبارزه کنم و این مساله تغییر نکرده.

اما شاید وقتی جوانتر بودید اهداف بلند یا کوتاه مدتی در سر داشتید. هنوز هم دارید؟


آه بله، اکنون اوضاع فرق می کند. حالا تنها می خواهم روزانه پیش بروم و این مساله نسبت به گذشته تغییر کرده. آسیب های زیادی داشتم اما این اتفاقات مرا به عنوان یک بازیکن و یک مرد بزرگ کرد. زمان زیادی برای فکر کردن داشتم و اکنون وقتی اتفاق بدی می افتد سعی می کنم از ان فاصله بگیرم. این مساله به من کمک می کند بازگردم.

آیا همانند گذشته عاقش فوتبال هستید؟ دوره ای بود که از آن متنفر شوید؟


البته که هنوز عاشق آن هستم. سخت بود اما اگر عشق خود به فوتبال را از دست می دادم، حالا دیگر اینجا نبودم. دلیلی اینکه هنوز اینجا هستم و هنوز کار می کنم، بخاطر این است که عاشق فوتبال هستم. بهترین تلاش خود را انجام می دهم زیرا هنوز جوان هستم و می توانم به آینده نگاه کنم.

فکر می کنید بخاطر مصدومیت ها سبک بازی شما عوض شده؟ برای مثال ذهنیت شما تغییر کرده؟


نمی دانم آیا سبک بازی من را تغییر داده یا نه اما برای مثال شاید باید بجای اینکه دوندگی زیادی داشته باشم، حرکات هوشمندانه تری انجام دهم. شاید نیاز دارم درون زمین هوشیارتر باشم و به هر حال این مساله با کسب تجربه رقم می خورد.

در نهایت وقتی به تیم نگاه می کنید، فکر می کنید میتوانیم برای قهرمانی در لیگ برویم؟


البته. حتی سال گذشته نشان دادیم که نزدیک به آن هستیم و متاسفانه در نهایت کم آوردیم. همیشه با چنین اشتیاقی فصل را شروع می کنیم تا قهرمان لیگ شویم. فصل قبل قهرمان جام حذفی شدیم، امیداورم این فصل قهرمان لیگ شویم. این همان چیزی است که می خواهیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    قهرمان این فصل لیگ جزیره؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 176
  • کل نظرات : 18
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 1,699
  • بازدید سال : 2,698
  • بازدید کلی : 35,677